Umilinta


Niciodata n-am crezut in finalurile fericite asa ca astazi simt mai mult ca oricand ca povestea mea nu se va termina cu happy-end. Cand stau singur, langa scara rulanta de la metrou si pe langa mine trec sute de oameni, ma gandesc ca poate printre ei sunt si vechi amici din vremurile bune, dar nu indraznesc sa-i privesc. Umilinta este cheia, cu cat este mai tremuratoare mana intinsa cu atat se largeste buzunarul celor care care se simt datori sa fie generosi.
Candva, demult, nu-mi pasa de nimeni si de nimic, acum imi este in permanenta frica. Frica de ziua de azi, de caralii, de sutii de buzunare, de ceilalti cersetori dar mai ales de oamenii grabiti care trec acum pe langa mine, ignorandu-ma asa cum ignori gunoaiele pe care le aduna vantul la gura metroului. Pentru ei, eu si gunoaiele suntem egali chiar daca eu respir, ma misc si la urma urmei in sinea mea inca ma consider un om. Îi urasc dar îi si invidiez; stiu ca eu nu mai am nici o sansa sa ma intorc in lumea mea dar as sacrifica orice, chiar orice, numai sa am problemele lor: sa n-am timp doar pentru mine, sa am un serviciu la care sa fiu obligat sa ma duc, sa rezolv probleme absurde, sa fiu admonestat de sef, sa am o familie oricat de nenorocita dar sa stiu ca este familia mea si nu o haita de caini turbati cum sunt cersetorii atunci cand ni se imparte hrana la intoarcerea “de pe teren”.
Viata mea a fost alcatuita dintr-o serie de ratari fara putinta de indreptare. M-am nascut in momentul nepotrivit, la locul nepotrivit si n-am reusit sau n-am stiut sa-mi gasesc drumul. Ti se spune ca daca iti doresti cu adevarat, ceva, ceva, pana la urma tot iese. Ei bine, mie nu mi-a iesit. Cand am incercat sa ma razvratesc am platit scump – din rege am ajuns cersetor. Cum mai plateam pentru fiecare moment de infatuare, cand ma credeam prea bun ca sa permit cuiva sa-mi stea in preajma si-l alungam intr-un mod lipsit total de bun simt. Tot dispretul pe care-l aratasem fata de amici il citeam acum pe chipurile celor care treceau pe langa mine, ferindu-se si strambandu-se la vederea mea. Cum putusem sa decad atat de mult? Fusese doar o intamplare nenorocita sau ce, pana la urma? Ma amagisem dand vina pe viata, pe ghinionul de a fi pierdut masura dar n-a fost nimic din toate astea. Eu port intreaga vina pentru tot ce s-a intamplat, mai bine zis ca am lasat sa se intample. Suntem oamenii faptelor noastre si nimic mai mult. Mi-a lipsit vointa, am crezut in al 13-lea ceas si ca va aparea ceva care sa ma salveze si totul sa revina la cum fusese inainte. Numai ca nu s-a intamplat nimic. N-a aparut nici un inger care sa ma salveze de mine insumi si sa ma aduca pe calea cea buna cum se intampla in filme. Acolo, personajele stiu exact ce trebuie sa spuna la momentul oportun, gratie scenaristilor. Cuvintele s-au golit de sensuri pentru mine si apoi ce ar putea sa spuna lumii un cersetor?

9 responses to “Umilinta

  • ceziceu

    mă impresionează cu câtă sinceritate vorbeşti toate astea. dar nu observ nicio rază de speranţe în toate astea. Şi îţi lipseşte curajul de a te ierta. Doar ar trebui să îţi amintesc că orice eveniment din trecut sau prezent nu sunt doar nişte motive de a învăţa lucruri noi, ca şanse de a corecta acelel erori sau omisiuni care nu stim cum să le lecuim. Am observat în acest post că îţi dai seama de multe dntre ele, deci îţi trebui doar un pic de forţare ca să îţi dai seama ca totul depinde de tine. Incepe a privi lumea şi oamenii din ea ca pe o cutie cu multe instrumente: in ea se afla clei pentru a închega noi relaţii, lopată pentru a dezgropa amintiri plăcute ce iţi vor revigora temperamentul, cuie pentru a afişa victorii pe pereţii sufletului tău, topor pentru a dezpica ura …. urmeayă ordinea asociaţiilor 😉

    Şi nu uita, oamenii din jurul tău sunt cei care iţi oferă aceste instrumente. priveşte+i, vorbeşte-le, fii mulţumit şi celor care ţi-ai făcut rău. Nu au făcut decât să iţi arate cu degetul spre ceea ce necesită reparaţie în tine. 🙂

    Succese 😉

  • Oana

    Te intrebi „ce-ar putea să spună lumii un cerşetor?” Nimic mai mult şi nimic mai putin decât ce ar avea un prinţ de spus lumii…

    Să nu uităm că adevăratul prinţ are inima smerită, asemeni unui cerşetor, iar cerşetorul cel adevărat poartă mereu în inimă un… prinţ !

  • Ambra

    Daca ma gandesc mai bine ar trebui sa rectific ultima fraza si sa fi scris „cine ar asculta un cersetor…” pentru ca in mod categoric, el ar avea ce sa spuna dar ca de obicei oamenii aud dar nu asculta.

  • centrefold

    Ar putea sa spuna fiecarui „print” care parte a vietii a ratat-o. Si astfel, printul ar putea sa devina cu adevarat „ceea-ce-vrea-sa-devina”.

  • annadreamsatabetterworld

    viata e un joc de acact…si e foarte bine ca vorbesti cu multa sinceritate…unii oameni nu accepta faptul ca nu vreau sa fac nimic cu viata mea….tineo tot asa si peace man:D

  • Den`

    frumoasa postare, dar trista..

  • Helena

    neatza, am avut o senzatia de acasa din cauza interfetei identice cu a mea, motiv pentru care am ramas un pic mai mult la tine. stii ca in unele contexte umilinta este sinonima cu iubirea? a stii sa-ti accepti uneori propriile umilinte, inseamna ca inca mai esti capabila sa iubesti, implicit sa simti. e de bine, cand poti sa gandesti asa.

  • ica

    viata e o lupta, iar cei tari n caracter indiferen de valurile vietii trebuie sa le treca viata ,pe toti ne salta i ne coboarasi sa gindim ca acol sus cineva ne iubeste si sa nu ne depimgem soarta , pt ca e exact ca in legea junglei cei tari ……………..stapinesc lumea iar cei slabi se multumesc cu putin care trebuie sa il chiverniseasca …………….. asa e viata te salta si te oboara …………..o datorie carmica care poate uniii trebuie sa o plateasca.

  • Femme

    Oh, si cate ar avea de spus…

    Te-am descoperit intamplator. Te-am citit si analizat ore intregi si nici macar nu mi-am dat seama cand s-a crapat de ziua. Nu regret absolut deloc. Ci dimpotriva. Iti multumesc…

Lasă un răspuns

